Saturday, December 29, 2007

AMIRA

Dalam mencari kebahagiaan, dia sering berkorban lalu akhirnya terkorban. Malah dia menjadi korban kepada perasaan sendiri. Itu lah Amira, watak utama dalam cerita ini. Hidupnya sentiasa dimamah derita. Pun begitu, dia tetap cekal dan tabah. Air matanya jarang kelihatan. Air matanya lebih banyak menitis di dalam hati. Amira seorang perempuan terpelajar yang masih kental dengan ciri ketimuran. Sentiasa berbaju kurung, bersikap lemah lembut, berjiwa murni dan menghormati orang tua. Anak kelahiran kampung nelayan ini berpendidikan ijazah sarjana muda ekonomi dan diploma pendidikan. Sebagai anak sulung, dia bertanggungjawab membantu meringankan beban ibu bapa. Pernah bekerja sebagai jurujual di butik sebelum menjadi guru sastera. Berjiwa seni dan meminati puisi.

4 comments:

RQ said...

apa persediaan rita membawa watak amira dalam tangisan bulan madu?

Maizura Mohd Ederis said...

Rita membaca novel ini dan menjiwai watak Amira terlebih dahulu sebelum melakonkannya. InsyaAllah kami akan menyiarkan wawancara dengan Rita dalam ruangan ini.

Tahir said...

Can anyone help me please....
There is no english translation of the previous episode...I am not able to understand Malay language...
I am watching this serial from the very first day...
But I am not feeling good as I was not able to understand the previous episode...
Anyone help plzzzzz.....

Maizura Mohd Ederis said...

Thanks very much Tahir for watching. I don't know why there's no english subtitle. I will talk to the TV station about the subtitle.