Tuesday, February 2, 2010

PERJUMPAAN PENULIS SKRIP....21 FEBRUARI INI

Perjumpaan penulis skrip pada 21 Februari ini, Ahad, jam tiga petang di Finas, kian mendapat sambutan. Setakat ini kira-kira 50 orang sudah mendaftar nama masing-masing. Salah seorang yang akan hadir ialah, bekas Presiden SWAM, Encik Wahid Nasir.
Beliau sangat menyokong perhimpunan ini. Dan melihatnya sebagai saluran menyatukan suara penulis skrip. Tentang desas desus kononnya, perhimpunan ini bermotifkan ‘rampasan kuasa’, Abang Wahid tidak pula melihatnya begitu.
“Kalau nak rampas kuasa, dah lama dah dulu kita buat...” katanya kepada saya melalui telefon.
Sementara itu, tinjauan di kalangan mereka yang ingin hadir, juga berpendapat yang sama. Perhimpunan ini bermotif penyatuan, bukan perpecahan atau perseteruan dengan mana-mana pihak.
Malah, Presiden SWAM, Encik Ismail Ahmad [Pak Mail] sendiri awal-awal lagi sudah menawarkan tempatnya untuk di ambil oleh sesiapa, asalkan bakal penggantinya, mampu untuk melaksanakan tugas demi untuk kebaikan SWAM.
Nah, jika presiden sudah berkata demikian, soal merampas kuasa bukan lagi isunya. Saya kurang pasti bagaimana isu ‘merampas kuasa’ boleh timbul. [Perlu disiasat nih!] InsyaAllah, saya akan naikkan nama mereka yang sudah mendaftar termasuk aturcara programnya nanti.

1 comment:

Bukan Sepet said...

Ibarat mengambil benang dalam tepung.

Benang jangan putus, tepung jangan berselerak.

Jangan pula menang jadi arang, kalah jadi abu.

Yang hampa biarlah terbang, yang bernas biarlah tinggal. Siapa pun.