Monday, June 3, 2013

SINOPSIS DRAMA DAHLIA MINGGU KE-7

Diam tak diam, drama bersiri Dahlia sudah masuk minggu ke-7.  

Mulai minggu ini,  Dahlia  mengambil keputusan untuk  keluar dari rumah sementara di Kuala Lumpur kerana rumah itu milik Encik Halim. Dahllia enggan difitnah lagi kononnya dia ada hubungan sulit dengan Encik Halim.  Ini tentu akan menyukarkan usaha mendapatkan hak penjagaan anak-anak di mahkamah syariah.

Dahlia pergi ke rumah percutian tepi pantai yang dibelinya secara tunai dengan wang simpanan hasil bekerja selama 10 tahun, pada ulangtahun perkahwinanya yang ke-10 bersama Razman, beberapa bulan lalu.  Rumah yang kononnya hendak dihadiahkan kepada suami dan anak-anak itu - yang dianggap lambang cinta kasih mereka sekeluarga - kini menjadi tempatnya berteduh.

Tanpa anak-anak, Dahlia membawa diri ke tepi pantai itu bersama emaknya. Rumah itu lah satu-satu 'harta' yang ada padanya. Namun baginya, apa guna harta itu jika anak-anak tiada bersamanya.  Atas dasar itu, Dahlia nekad mahu terus berjuang mendapatkan hak penjagaan anak-anak dengan bantuan kawannya, Adilah, seorang peguam syariah.

Pada masa yang sama, Fuad yang tinggal di rumah  berdekatan, sering mengambil berat terhadap Dahlia. Fuad bekerja sebagai pemandu lori, tetapi   mempunyai banyak masa lapang untuk membantu Dahlia.

Teruskan mengikuti kesudahan kisah ini....

No comments: