Thursday, June 9, 2016

JEBAT DI LAYAR PERAK LAH PULAK!

Penangan watak Jebat dalam drama rantaian Bukan Kerana Aku Tak Cinta di Astro Mustika HD beberapa tahun lalu kini melahirkan pula Jebat The Movie. Filem ini mengekalkan pengarahnya, Jamal Khan tetapi menggunakan khidmat penulis skrip, Nik Naemah Nik Maher. Pada masa yang sama, Nik Naemah turut terlibat sebagai penerbit penyelaras untuk filem ini.

Saya sempat bertemu dengan dua karyawan hebat ini di Hotel Heritage, Ipoh pada minggu lalu, ketika mereka sedang menjalani pengambarannya.

Kami mengimbas kenangan lama ketika Jamal pertama kali mengarahkan drama televisyen,  Tangisan Bulan Madu. Ia adalah skrip saya yang mana tajuknya terus kekal sebagai tajuk blog ini sampai sekarang. Pengalaman arahan pertama itu membawa ke pencalonan drama rantaian Anugerah Skrin. Kita mengharapkan tuah yang sama untuk filem arahan pertama beliau ini, InsyaAllah.

Berbalik kepada Bukan Kerana Aku Tak Cinta, karya ini merupakan adaptasi daripada novel ke televisyen dan  dianggap sebagai  'pecah tv' kerana  sambutan yang menggalakkan daripada penonton. Drama ini diterbitkan oleh Pena Creative Sdn Bhd, milik Puan Ziela Jalil.


Gambar-gambar belakang tabir  ini diberikan oleh pihak Perhubungan Awam dan Pemasaran Astro Shaw Sdn Bhd. Unit Drama Premium  & Filem Astro turut terlibat sebagai penerbit manakala pelakon utama kekal sebagaimana dramanya iaitu Sharnaaz Ahmad dan Nelydia Senrose.


No comments: