Wednesday, August 17, 2016

YANG DITUNGGU-TUNGGU... FILEM TOMBIRUO (2017)

Para peminat tegar Ramlee Awang Murshid yang terkenal dengan novel-novel misteri dan thriller pasti tidak sabar untuk menonton adaptasi novel Tombiruo ke layar perak tidak lama lagi. Tunggu tau...!!! Dan sesungguhnya nama Ramlee Awang Murshid tidak perlu diperkenalkan lagi kepada para peminat novel Melayu tempatan.

Pengarah filem ini pula tidak lain dan tidak bukan, Nasir Jani yang membuat comeback setelah 27 tahun tidak mengarah. Nasir Jani merupakan salah seorang daripada idola saya pada era 80-an iaitu era kelahiran filem-filem Melayu yang berkualiti. Beliau yang boleh dianggap lagenda ini hanya mengarahkan dua filem sebelum ini iaitu Kembara Seniman Jalanan dan Rozana Cinta 87 tetapi cukup untuk memberi impak yang tersendiri kepada industri perfileman tempatan.

Sementara itu, barisan pelakon yang menjayakan filem ini seperti Farid Kamil, Zul Ariffin, Nabila Huda, Faisal Hussein, Hasnul Rahmat, Michael Chen, Farah Ahmad, Datuk M Nasir, Marlia Musa, Faye Kusairi, Dynas Mokhtar, Artu, R Azmi Ismail dan adik Muhammad Al-Rayyan.



Ramlee (kiri sekali) dan Nasir Jani (dua dari kiri)
Terima kasih kepada pihak Astro Shaw di atas jemputan ke sidang media pada Jumaat ini. 

No comments: