Friday, January 14, 2011

SLOT AKASIA....DI TV3

Slot Akasia di TV3 menumpukan kepada drama berkonsep ringan dan santai, biasanya berkisar tentang cinta dan wanita. Sasarannya ialah kelumpuk masyarakat umum berbangsa Melayu yang digelar "Malay Mass Market" atau "kampung" atau "kpg.com".
Slot ini menumpukan kepada adaptasi daripada samada novel-novel atau filem-filem tempatan atau luar negara yang mendapat sambutan.
Waktu siaran telah diubah daripada pukul 6.30 - 7.30 petang kepada 7.00-8.00 malam.
Menurut stesyen berkenaan, anjakan waktu ini bagi membolehkan penonton yang bekerja sempat sampai di rumah untuk menonton.
Slot ini berjaya menarik kira-kira 1.8 juta penonton. Pada masa ini bersiaran drama Tiramisu terbitan Filmscape Sdn Bhd.
Sementara itu, saya sedang menulis untuk slot berkenaan, bertajuk KASIH YANG SUCI, adaptasi daripada novel bertajuk sama karya Meen Zulaikha. Novel ini terbitan Alaf 21 Sdn Bhd. Drama sepanjang 24 episod ini akan diterbitkan oleh Asia Media Content Sdn Bhd.
Bagi yang tidak gemar menonton pada waktu Magrib, boleh lah menonton pada bila-bila masa yang lapang melalui :
http://tonton.com.my

1 comment:

Anonymous said...

mmg best cerita nora elena ni..sedapp sangat..pasangan lakonan yang hebat.

Diskaun Hebat untuk Insurans Kenderaan, Penghantaran Percuma Untuk Cukai Jalan, Tiada Sevice Charge!! Sahut Cabaran kami untuk menang Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM 100,000 keterangan lanjut layari :-
www.aiomits.com