Monday, March 21, 2011

MASTER CLASS SCREEN WRITING...MULAI 28 MAC

Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia [FINAS] sekali lagi menganjurkan kursus MASTER CLASS SCREEN WRITING mulai 28 Mac hingga 1 April ini. Kursus selama lima hari itu akan dikendalikan oleh karyawan dari Indonesia, Encik Joko Anwar.
Kursus ini terhad kepada 20 peserta sahaja. Syarat kemasukannya bergantung kepada proses penilaian oleh Panel Penilai FINAS. Yurannya sebanyak RM300. Bagaimanapun, ahli SWAM diberi diskaun sebanyak RM100.
Joko pernah menulis ARISAN! yang berjaya dari segi komersial dan kritikan, termasuk memenangi pelbagai anugerah seperti Filem Terbaik di Festival Filem Indonesia [2005] dan MTV Movie Indonesia [2004].
Beliau juga melahirkan JANJI JONI yang diiktiraf sebagai penceritaan [storytelling] yang inovatif.
KALA [2007], filemnya dalam genre Noir [bunyi sebutannya no-ah], yang bermaksud filem 'gelap',telah mendapat tempat di kalangan pengkritik. Filem ini memenangi Anugerah Khas Juri di Festival Filem Asian New York. Ia juga dirujuk sebagai 'a sophisticated noir whodunit in homage to Fritz Lang's "M"'
Terbaru, PINTU TERLARANG [2009] dalam genre psychological thriller dianggap sebagai tiket untuk beliau melangkah ke Hollywood.
Mereka yang berminat, sila dapatkan borang permohonan melalui Bahagian Latihan Finas di nombor 03-4104 1375/1373.

No comments: