Wednesday, March 24, 2010

PROMOSI "CAHAYA DI HUJUNG NYAWA"....JUMAAT INI DI PWTC

Saya akan berada di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL), Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada Jumaat ini, 26 Mac 2010, mulai jam 10 pagi hingga 4 petang untuk mempromosi novel CAHAYA DI HUJUNG NYAWA.
Novel ini diterbitkan oleh Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Rasanya semua orang tahu hendak mencari di mana petak CESB di PWTC itu.
Ini lah novel ke enam di sepanjang kerjaya sebagai novelis sejak 1996. Bermakna saya bukan lah novelis yang aktif. Kali terakhir mempromosi novel di PBAKL ialah pada 2003, berjudul KIRANYA KAU BERBOHONG.
Apa yang saya risaukan tentang PBAKL ialah terlebih belanja membeli buku. Tahun lepas saya berjaya menahan diri daripada membeli apa-apa buku kerana buku yang dibeli pada tahun 2008 (yang berjumlah kira-kira RM500 kesemuanya) masih belum habis dibaca. Saya tidak pasti tentang tahun ini.
Pun begitu, sudah ada dalam kepala akan beberapa judul buku yang wajib dibeli untuk rujukan projek penulisan yang sedang dikerjakan sekarang. Saya akan mencarinya jika ada masa. Jika tidak, seperti biasa, akan mencari melalui internet dan memesannya secara online. Cara ini lebih menjimatkan masa berbanding merayap di sekitar PWTC yang luas itu.
Dan saya berharap untuk bertemu beberapa teman dalam industri buku seperti mereka di Kumpulan PTS dan Alaf 21 Sdn Bhd. Atau sekadar melihat kelibat penulis-penulis tersohor yang selama ini menjadi sumber inspirasi buat saya.
Maklumat lanjut tentang CAHAYA DI HUJUNG NYAWA melalui laman web CESB :
http://www.cesb.net.my/store/Cahaya-Di-Hujung-Nyawa-Maizura-Mohd.-Ederis.html

No comments: