Friday, December 24, 2010

ANUGERAH SKRIN 2010.... MALAM INI DI TV3

Malam ini Anugerah Skrin 2010. Seperti yang dijangka, drama bersiri Nur Kasih memasuki pencalonan kategori Drama Rantaian. Ini bukan lah kejutan kerana syarat untuk layak ke pusingan awal adalah berdasarkan laporan tontonan [rating] tertinggi oleh AGB Neilson Media Research.
Bagaimanapun, keputusan peringkat akhir iaitu lima yang terbaik [TOP 5] dan seterusnya juara, tetap akan ditentukan oleh juri bertauliah. Di sini, tentu lah aspek kualiti lebih ditekankan dan rating tidak lagi terpakai.
Menilai dari segi kualiti,saya lebih melihat kepada Ghost dan Blogger Boy, kedua-duanya disiarkan di 8TV. Tidak pasti berapa ramai yang menonton kedua-dua siri ini memandangkan sifatnya yang ‘urban’ berbanding beberapa calon lain yang lebih mainstream seperti Nur Kasih, Halimah Jongang the Series, Awan Dania 2, Nenek Kebaya dan Adamaya.
Good luck buat rakan penulis yang karya mereka terpilih ke pusingan awal seperti Zaini Kosnin, Sofia Rhyland, Norhaidatul Azian dan lain-lain yang mungkin saya terlepas pandang ketika tergesa-gesa menyemak senarai pencalonan pagi ini.
Saksikan malam ini,samada di dewan besar Pusat Dagangan Dunia Putra, mahupun di layar kaca akan keputusannya....

No comments: